[ Flow ]

Blogs | Schrijvend leren

Opschalen met Kanban

mei 2018

Wanneer één team op een agile manier werkt heeft dit slechts een beperkt effect op de verbetering van de hele waardeketen. Sterker, lokale optimalisatie leidt vaak tot een verslechtering van de hele waardeketen en daardoor tot frustratie van de teams.
 
Wil je dus dat de hele waardeketen meer en sneller oplevert dan moet je naar de hele waardeketen kijken en het agile werken opschalen.

Meer lezen

Een korte maar volledige Kanban uitleg

maart 2018

Er ontstaat steeds meer interesse voor Kanban. Om wijdverspreide misverstanden over Kanban uit de wereld te helpen, beschrijft dit artikel kort maar volledig de Kanban method

Meer lezen

Effectief beheersen van transities door onzekerheid om te vormen tot kracht

juli 2017

Als ik rond mij heen kijk, zie ik vele agile initiatieven. Iedereen in een agile transitie verkeert op enig moment in extase (ziet een mogelijke toekomst), verwachting (van een direct resultaat), of (veelel grote mate van) onzekerheid (“waar zijn wij/zij in hemelsnaam aan begonnen!”).

Meer lezen

How to create flow

februari 2018

Flow is the new buzz. Each of us knows exactly what flow is. And how it feels. It feels great! You probably have even experienced it yourself. Great!

But flow in relation with work?  That is something else. It needs planning,  and changing work habits.

Meer lezen

Predictable & resilient programs

september  2017

We live in a world that is dynamic and always in motion. That’s a fact. So, how can we know today, what will be the challenge of tomorrow? The answer is simple: we do not know, unless…

Starting a program is to achieve some goal that was defined yesterday. How do you manage a program that aims to achieve something that may or may not be changed while you do your utmost best to get there? How can you early recognize a changing goal that you targeted?

Meer lezen

Flow in an Agile environment.

maart 2018

Flow is the new buzz. Each of us knows exactly what flow is. And how it feels. It feels great! You probably have even experienced it yourself. Great! But flow in relation with work?  That is something else. It needs planning,  and changing work habits.

In my previous blog I started with the above paragraph. It triggered questions on what Flow is? Trying to answer this question took too many words for a small reply. So I made a blog in which I describe what I mean with Flow.

Meer lezen

Giving customers their legitimate place in software development.

15 november 201

Being really lean means that only that functionality customers use (and are willing to pay for) is developed and released. That means being so agile, that trends and patterns in customer needs/wishes and problems are continuously understood and drive service/product development and delivery.

For this the ‘voice of the customer’ needs to be continuously monitored. The result of the listening is to be analyzed and integrated in the development life cycle (e.g. product backlogs).